Gegevens wijzigen

Gegevens wijzigen

Geef snel en eenvoudig je wijziging aan ons door. De meeste wijzigingen kun je zelf doorvoeren in de app. Als dit niet het geval is, reageren we binnen 2 werkdagen om je verzoek te verwerken.

Voor welk product wil je iets wijzigen?

Zonnepanelen

Klik op de pijltjes om de antwoorden te zien

E-mailadres wijzigen

Je kan je gegevens eenvoudig aanpassen via de Zonneplan app. Ga naar ‘Klantgegevens’ in je profiel en klik op ‘Klant wijzigen’. Hier kan jezelf het e-mailadres aanpassen.

Heb je een omvormer van SolarEdge of Zevercloud? Gebruik dan onderstaande link om het mailadres te wijzigen en klik bij stap 1 op: Ik heb de code niet.

E-mailadres wijzigen

Verhuizing doorgeven

Je gaat verhuizen, van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning! Wij ontvangen graag de gegevens van de nieuwe bewoner die eigenaar van de zonnepanelen wordt. Via onderstaand formulier kun je je gegevens doorgeven.

Verhuizing doorgeven

Daarna zorgen wij dat je gegevens worden geregistreerd en dat je, indien mogelijk, toegang tot de monitoring van jouw zonnepanelen krijgt.

We wensen je veel geluk in je nieuwe woning!

Iemand toevoegen aan de app

Wil je meer mensen uit je huishouden toevoegen aan de app om samen de opbrengst te monitoren? Dat kan! Ga in de app naar ‘Mijn’ en klik op ‘Gezinsleden’. Hier kun je een account toevoegen. Dit kan alleen door de beheerder van de app gedaan worden. Let op: Deze optie is alleen beschikbaar voor klanten met een Zonneplan ONE. Heb je een andere monitoringsapp? Neem dan contact op met onze klantenservice en dan helpen we je verder.

Iemand verwijderen uit de app

Wil je mensen verwijderen uit de app? Ga in de app naar ‘Mijn’ en klik op ‘Gezinsleden’. Selecteer het gezinslid dat je wil verwijderen en klik op ‘Verwijderen’. Let op: Deze optie is alleen beschikbaar voor klanten met een Zonneplan ONE. Heb je een andere monitoringsapp? Neem dan contact op met onze klantenservice en dan helpen we je verder.

Naam op mijn factuur wijzigen

Wil je de gegevens op de factuur wijzigen naar iemand anders? Houd er rekening mee dat dit ook gevolgen heeft voor je btw-teruggave. De naam op de factuur moet overeenkomen met de naam die de Belastingdienst hanteert voor de btw-teruggave. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via service@zonneplan.nl of 088 020 3011 (Whatsapp of telefonisch).

Ik wil iets anders wijzigen

Heb je een vraag of wil je iets veranderen? Stuur dan een e-mail met je verzoek naar service@zonneplan.nl. Vermeld je naam, postcode en huisnummer in combinatie met de Privacy Secure Code uit de app of het serienummer van je omvormer. We reageren binnen 2 werkdagen.

Zonneplan Energie

Klik op de pijltjes om de antwoorden te zien

Naam wijzigen

In de app kun je je naam wijzigen. Ga via ‘Mijn’ naar ‘Klantgegevens’. Klik op ‘Account wijzigen’. Pas je naam aan en klik op ‘Opslaan’.

Rekeningnummer wijzigen

Je kunt het rekeningnummer wijzigen in de app. Ga naar ‘Mijn’ en klik op ‘Betaalmethode’. Klik vervolgens op ‘Rekeningnummer wijzigen’. Om het rekeningnummer te wijzigen is er een verificatie nodig en dien je een betaling van 1 cent te doen.

E-mailadres wijzigen

In de app kun je je e-mailadres wijzigen voor de facturen en andere communicatie. Ga naar ‘Mijn’ en klik op ‘Klantgegevens’. Ga naar ‘Klant wijzigen’ en verander je e-mailadres. Klik op ‘Opslaan’. Let op: dit verandert niet het e-mailadres om in te loggen in de app. Voor het wijzigen van accountgegevens kun je onderstaand stappenplan gebruiken. Je ontvangt binnen 2 werkdagen een bevestiging van ons.

Iemand toevoegen aan de app

Wil je meer mensen uit je huishouden toevoegen aan de app om samen het verbruik te monitoren? Dat kan! Ga in de app naar ‘Mijn’ en klik op ‘Gezinsleden’. Hier kun je een account toevoegen. Dit kan alleen door de beheerder van de app gedaan worden.

Iemand verwijderen uit de app

Wil je mensen verwijderen uit de app? Ga in de app naar ‘Mijn’ en klik op ‘Gezinsleden’. Selecteer het gezinslid dat je wil verwijderen en klik op ‘Verwijderen’. Dit kan alleen door de beheerder van de app gedaan worden.

Ik wil mijn verwachte jaarverbruik aanpassen

Je verwachte jaarverbruik kun je aanpassen in de app. Ga naar ‘Mijn’ en klik op ‘Energiecontract’. Scroll naar beneden en klik op ‘Verbruik wijzigen’. Vul het verwachte verbruik in en klik op ‘Wijziging doorvoeren’.

Ik wil mijn startdatum wijzigen

De aanvraag duurt altijd minimaal 21 dagen. Heb je een datum ingevuld die verder in de toekomst ligt dan 21 dagen, dan kan dit vaak nog gewijzigd worden. Je kunt dit doorgeven via de app. Ga naar je Zonneplan ID en klik op ‘Energiecontract’. Scroll naar beneden en klik op ‘Startdatum wijzigen’. Vul de gewenste datum in.

Heb je nog geen toegang tot de app? Neem dan contact met ons op via energie@zonneplan.nl of Whatsapp (088 020 3011).

Laadpaal

Klik op de pijltjes om de antwoorden te zien

E-mail adres wijzigen

In de app kun je je e-mailadres wijzigen voor de facturen en andere communicatie. Ga naar ‘Mijn’ en klik op ‘Klantgegevens’. Ga naar ‘Klant wijzigen’ en verander je e-mailadres. Klik op ‘Opslaan’. Let op: dit verandert niet het e-mailadres om in te loggen in de app. Voor het wijzigen van accountgegevens kun je onderstaand stappenplan gebruiken. Je ontvangt binnen 2 werkdagen een bevestiging van ons.

Verhuizing doorgeven

Je gaat verhuizen, van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning! Wij ontvangen graag de gegevens van de nieuwe bewoner die eigenaar van de Zonneplan Charge wordt. Via onderstaand formulier kun je je gegevens doorgeven.

Iemand toevoegen aan de app

Wil je meer mensen uit je huishouden toevoegen aan de Zonneplan App? Dat kan! Ga in de app naar ‘Mijn’ en klik op ‘Gezinsleden’. Hier kun je een account toevoegen. Dit kan alleen door de beheerder van de app gedaan worden.

Iemand verwijderen uit de app

Wil je e-mail adressen verwijderen uit de app? Ga in de app naar ‘Mijn’ en klik op ‘Gezinsleden’. Selecteer het gezinslid dat je wil verwijderen en klik op ‘Verwijderen’.

Ik wil iets anders wijzigen

Heb je een vraag of wil je iets veranderen? Stuur dan een Whatsapp bericht naar 088-0203011 of een e-mail met je verzoek naar service@zonneplan.nl. Vermeld je naam, postcode en huisnummer in combinatie met de Privacy Secure Code uit de app

Algemeen

Klik op de pijltjes om de antwoorden te zien

Mijn account verwijderen

Wil je geen gebruik meer maken van de Zonneplan App en wil je dat wij jou account en bijbehorende gegevens verwijderen dan kan je via de de Zonneplan App een verwijderverzoek indien. Ga in de app naar je profiel (rechtsboven in), klik op Klantgegevens en druk op de knop “verwijder”.