Gefeliciteerd met jouw Zonneplan Connect. Met de Zonneplan Connect wordt het actuele verbruik in je woning zichtbaar in de Zonneplan app. Hierdoor worden slimme services die samenhangen met het energieverbruik in huis mogelijk in de Zonneplan app.
Waar gaat je vraag over?
Zonneplan Connect
Klik op de pijltjes om de antwoorden te zien
Nadat u de offerte heeft geaccepteerd ontvang je binnen 5 werkdagen een e-mail met daarin de vouchercode.
Controleer eerst of je de code goed hebt overgenomen uit de mail die we naar je hebben gestuurd. Mocht de code wel kloppen dan kan het zijn dat deze code al is toegepast door een andere bewoner in je huis.
De vouchercode verloopt na 2 maanden. Mocht je na die periode de vouchercode alsnog willen verzilveren dan kunnen we je een nieuwe vouchercode sturen. Je kunt hierover contact opnemen met je adviseur.
Het is niet mogelijk de Connect aan iemand anders te geven. De Connect is gekoppeld aan jouw slimme meter.
Je ontvangt van ons een e-mail wanneer de Connect is verstuurd. In deze mail vind je een track & trace code.
Het inchecken van de Connect is alleen mogelijk door de hoofdgebruiker.
Brandt het lampje niet of brandt er een andere kleur dan groen? Reset de Connect dan door hem uit de P1-poort of splitter te halen, 5 minuten te wachten en opnieuw aan te sluiten. Het is belangrijk dat de Connect goed contact met de P1-poort maakt.
Niet gelukt? Kijk dan op de storingspagina voor de vervolgstappen.
Nee, de opbrengsten van je zonnepanelen zijn ook zonder Zonneplan Connect te zien in de app. De Connect ontvang je als extraatje van Zonneplan. Je ziet hierdoor naast de opbrengst ook je energieverbruik terug in de app.
Dan hoef je niets te doen. Pas na het verzilveren van de vouchercode wordt de Connect verstuurd. Het is niet mogelijk om de Connect aan iemand anders te geven. De Connect is adres en meter gebonden.
Zonneplan App
Klik op de pijltjes om de antwoorden te zien
Wanneer je de Zonneplan App hebt gedownload, kun je klikken op Inloggen. Je kunt inloggen met het e-mailadres dat bij ons bekend is. Je account is al aangemaakt, dus je hoeft niet op Account aanmaken te klikken.
De terug lever tarieven die je ziet in de Zonneplan App zijn de dynamische tarieven van Zonneplan Energie. Als je bij een andere energieleverancier een contract hebt, zijn dit niet je terug lever tarieven.
De banners worden actief zodra je klant bent van Zonneplan Energie. Voor meer informatie, klik hier.
Ja, zonder smartphone of tablet is het downloaden van de Zonneplan App niet mogelijk. De Zonneplan App is niet te gebruiken via een computer of laptop.
Slimme meter
Klik op de pijltjes om de antwoorden te zien
Dit verschilt per meter. De poort wordt aangeduid met P1. Komt u er niet uit? Wellicht helpt deze handleiding u verder. Let op: je hoeft nooit een zegel te verbreken voor de P1 poort.
Om de Zonneplan Connect te kunnen gebruiken is een slimme meter vereist. Nog geen slimme meter? Vraag deze dan aan bij je netbeheerder. Dit is bijna altijd kosteloos. Na de installatie van de slimme meter kun je de vouchercode alsnog claimen. Is deze ondertussen verlopen, dan maken wij een nieuwe code voor je aan.
Geen probleem. Voor het verzilveren van je vouchercode wordt naar je slimme meter gevraagd. Je kunt hier aangeven dat je p1-poort al bezet is. Je ontvangt van ons een splitter.