Zonneplan Connect

Zonneplan Connect

Gefeliciteerd met jouw Zonneplan Connect. Met de Zonneplan Connect wordt het actuele verbruik in je woning zichtbaar in de Zonneplan app. Hierdoor worden slimme services die samenhangen met het energieverbruik in huis mogelijk in de Zonneplan app.

Waar gaat je vraag over?

Zonneplan Connect

Klik op de pijltjes om de antwoorden te zien

Wanneer ontvang ik de vouchercode?

Nadat u de offerte heeft geaccepteerd ontvang je binnen 5 werkdagen een e-mail met daarin de vouchercode.

De vouchercode doet het niet. Ik krijg de melding “Deze code is al gebruikt, verlopen of ongeldig”.

Controleer eerst of je de code goed hebt overgenomen uit de mail die we naar je hebben gestuurd. Mocht de code wel kloppen dan kan het zijn dat deze code al is toegepast door een andere bewoner in je huis.

De vouchercode verloopt na 2 maanden. Mocht je na die periode de vouchercode alsnog willen verzilveren dan kunnen we je een nieuwe vouchercode sturen. Je kunt hierover contact opnemen met je adviseur.

Ik wil graag de Connect aan iemand anders geven. Kan dit?

Het is niet mogelijk de Connect aan iemand anders te geven. De Connect is gekoppeld aan jouw slimme meter.

Waar blijft mijn Connect?

Je ontvangt van ons een e-mail wanneer de Connect is verstuurd. In deze mail vind je een track & trace code.

Kan een familielid van mij ook de Connect inchecken?

Het inchecken van de Connect is alleen mogelijk door de hoofdgebruiker.

Wat moet ik doen als mijn Connect niet werkt?

Brandt het lampje niet of brandt er een andere kleur dan groen? Reset de Connect dan door hem uit de P1-poort of splitter te halen, 5 minuten te wachten en opnieuw aan te sluiten. Het is belangrijk dat de Connect goed contact met de P1-poort maakt.

Niet gelukt? Kijk dan op de storingspagina voor de vervolgstappen.

StoringStoring

Is de Zonneplan Connect noodzakelijk om mijn opbrengsten te kunnen zien?

Nee, de opbrengsten van je zonnepanelen zijn ook zonder Zonneplan Connect te zien in de app. De Connect ontvang je als extraatje van Zonneplan. Je ziet hierdoor naast de opbrengst ook je energieverbruik terug in de app.

Ik wil geen gebruikmaken van de Connect?

Dan hoef je niets te doen. Pas na het verzilveren van de vouchercode wordt de Connect verstuurd. Het is niet mogelijk om de Connect aan iemand anders te geven. De Connect is adres en meter gebonden.

Zonneplan App

Klik op de pijltjes om de antwoorden te zien

Ik heb problemen met het inloggen. Wat doe ik verkeerd?

Wanneer je de Zonneplan App hebt gedownload, kun je klikken op Inloggen. Je kunt inloggen met het e-mailadres dat bij ons bekend is. Je account is al aangemaakt, dus je hoeft niet op Account aanmaken te klikken.

Zijn dit mijn terug lever tarieven?

De terug lever tarieven die je ziet in de Zonneplan App zijn de dynamische tarieven van Zonneplan Energie. Als je bij een andere energieleverancier een contract hebt, zijn dit niet je terug lever tarieven.

Waarom blijven de blauwe en groene banners op nul?

De banners worden actief zodra je klant bent van Zonneplan Energie. Voor meer informatie, klik hier.

Is een smartphone of tablet noodzakelijk voor het gebruik van de Zonneplan App?

Ja, zonder smartphone of tablet is het downloaden van de Zonneplan App niet mogelijk. De Zonneplan App is niet te gebruiken via een computer of laptop.

Slimme meter

Klik op de pijltjes om de antwoorden te zien

Waar zit de P1 poort op mijn slimme meter?

Dit verschilt per meter. De poort wordt aangeduid met P1. Komt u er niet uit? Wellicht helpt deze handleiding u verder. Let op: je hoeft nooit een zegel te verbreken voor de P1 poort.

Wat als ik geen slimme meter heb?

Om de Zonneplan Connect te kunnen gebruiken is een slimme meter vereist. Nog geen slimme meter? Vraag deze dan aan bij je netbeheerder. Dit is bijna altijd kosteloos. Na de installatie van de slimme meter kun je de vouchercode alsnog claimen. Is deze ondertussen verlopen, dan maken wij een nieuwe code voor je aan.

De P1 poort van mijn slimme meter is al bezet. Wat nu?

Geen probleem. Voor het verzilveren van je vouchercode wordt naar je slimme meter gevraagd. Je kunt hier aangeven dat je p1-poort al bezet is. Je ontvangt van ons een splitter.