De verbinding met de omvormer is weggevallen. Volg onderstaande stappen om de internetverbinding te herstellen.

Druk dertienmaal op de knop van uw omvormer. Er verschijnt dan een IP-adres (192.168.xxx.xxx of 0.0.0.0) met daaronder ‘Connected’ of ‘Disconnected’. Let op! De status ‘Connected’ of ‘Disconnected’ gaat niet over uw internetverbinding, maar over de verbinding met Zevercloud, de online monitoringsomgeving.

Wilt u het ip-adres in de gaten houden wanneer u onderstaande stappen uitvoert? Een correct ip-adres begint met de cijfers 192.168. De wijziging in het ip-adres op uw omvormer moet binnen 30 minuten zichtbaar zijn. 

Vanuit uw omvormer loopt een internetkabel naar uw modem. Controleer of deze kabel goed in de modem is aangesloten en controleer vervolgens de status van uw omvormer.
 

Start uw internet opnieuw op. Dit doet u door uw modem minimaal 1 minuut uit te zetten. Na deze minuut kunt u de modem weer inschakelen.

Uw modem heeft vaak meerdere ingangen, zogenoemde poorten. Het is mogelijk dat niet alle poorten (goed) werken. Klik de internetkabel van uw omvormer in een andere poort van uw modem aangesloten en controleer vervolgens de status van uw omvormer.

Gebruikt u naast uw modem ook een router? Sluit dan de internetkabel aan op de router in plaats van op de modem.

Als laatste stap kunnen we de omvormer opnieuw opstarten. Draai daarvoor de draaischakelaar onder aan de omvormer op 0. Het display gaat nu uit. Wacht 10 minuten en draai de schakelaar dan weer op 1. Controleer nu de status van uw omvormer.

Is de internetverbinding goed tot stand gekomen dan staat de status van uw omvormer op ‘Connected’ wanneer u weer dertien keer op de knop van uw omvormer drukt.

VEELGESTELDE VRAGEN

Heeft u het antwoord gevonden?