De verbinding met de omvormer is weggevallen. Volg onderstaande stappen om de internetverbinding te herstellen.

Bij het wegvallen van de verbinding is het belangrijk te weten wat de LAN-status van de omvormer is. Deze bestaat uit enen en/of nullen.

Hoe kan ik de LAN-status opvragen?

Een correcte LAN-status bestaat uit alleen maar enen (LAN-status: 11111111). Wanneer dit niet het geval is en de LAN-status ook uit nullen bestaat, kunt u via verschillende stappen proberen de verbinding weer tot stand te brengen. Controleer na elke stap de LAN-status.

Vanuit uw omvormer loopt een internetkabel naar uw modem. Controleer of deze kabel goed in de modem is aangesloten en controleer vervolgens de status van uw omvormer.

Start uw modem opnieuw op. Dit doet u door uw modem minimaal 1 minuut uit te zetten. Na deze minuut kunt u de modem weer inschakelen. 

Uw modem heeft vaak meerdere ingangen, zogenoemde poorten. Het is mogelijk dat niet alle poorten (goed) werken. Klik de internetkabel van uw omvormer in een andere poort van uw modem aangesloten en controleer vervolgens de status van uw omvormer.

Gebruikt u naast uw modem ook een router? Sluit dan de internetkabel aan op de router in plaats van op de modem. 

Als laatste stap kunt u de omvormer opnieuw opstarten. Draai daarvoor de draaischakelaar onder aan de omvormer op 0. Het display gaat nu uit. Wacht 10 minuten en draai de schakelaar dan weer op 1. Controleer nu de status van uw omvormer.

Is de internetverbinding goed tot stand gekomen dan bestaat de LAN-status uit allemaal enen.

VEELGESTELDE VRAGEN

Hoe kan ik de LAN-status opvragen?
Hoe kan ik de werking van mijn SolarEdge omvormer controleren?
Hoe kan ik de internetverbinding via powerline adapters herstellen?

Heeft u het antwoord gevonden?