Het blauwe lampje van uw omvormer brandt niet. Dit betekent dat de omvormer niet correct is verbonden met het internet. Volg onderstaande stappen om de internetverbinding te herstellen.

Het blauwe lampje van uw omvormer brandt continu wanneer er een correcte internetverbinding is. Controleer na elke stap dit blauwe lampje. 

Vanuit uw omvormer loopt een internetkabel naar uw modem. Controleer of deze kabel goed in de modem is aangesloten en controleer vervolgens de status van uw omvormer.

Start uw modem opnieuw op. Dit doet u door uw modem minimaal 1 minuut uit te zetten. Na deze minuut kunt u de modem weer inschakelen. 

Uw modem heeft vaak meerdere ingangen, zogenoemde poorten. Het is mogelijk dat niet alle poorten (goed) werken. Klik de internetkabel van uw omvormer in een andere poort van uw modem aangesloten en controleer vervolgens de status van uw omvormer.

Gebruikt u naast uw modem ook een router? Sluit dan de internetkabel aan op de router in plaats van op de modem. 

Als laatste stap kunt u de omvormer opnieuw opstarten. Zet daarvoor de schakelaar onder aan de omvormer op 0. Wacht 10 minuten en zet de schakelaar dan weer op 1.

Controleer nu de status van uw omvormer. Is de internetverbinding goed tot stand gekomen dan is het blauwe lampje gaan branden. De opbrengsten van uw zonnepanelensysteem zullen binnen een uur weer zichtbaar worden in de online monitoring.

Heeft u het antwoord gevonden?