Internetverbinding herstellen (wifi)

Internetverbinding herstellen (wifi)

Lees hier stap voor stap de instructie voor het herstellen van je internetverbinding via wifi. Zorg dat je de instructies uitvoert in de buurt van de omvormer.

Dit heb je nodig:

  • De naam en het wachtwoord van jouw thuisnetwerk.
  • Een apparaat met een wifi-verbinding (laptop, tablet of smartphone).

Stap 1 Klik op het wifi-symbool en open de instellingen

Open de wifi-instellingen op je apparaat (laptop, tablet of smartphone).

image

Stap 2 Verbinding maken met het netwerk ZEVERSOLAR

Maak verbinding met het netwerk van ZEVERSOLAR, gevolgd door vier cijfers. Dit getal komt overeen met de laatste vier cijfers op de zijkant van je omvormer. Dit is het nummer van je COmbox SN. Voer het wachtwoord 'zeversolar' in zodra hierom wordt gevraagd.

image
LET OP: Je krijgt hierna de melding 'verbonden zonder internet' te zien. Dit klopt, je kunt doorgaan naar stap 3.

Stap 3 Open de internetbrowser op je apparaat

image

Open je internetbrowser op je laptop, tablet of smartphone. Dit is het programma waar je normaal websites mee bezoekt. De meest gebruikte browsers staan hierboven weergegeven. Google Chrome heeft hierbij de voorkeur.

Stap 4 Voer in de adresbalk in: 160.190.0.1

image

Voer in de adresbalk het volgende adres in:  160.190.0.1 Je komt nu op de pagina van jouw omvormer. Opent de pagina? Ga dan naar stap 6.

Krijg je na het invoeren van het adres onderstaande pagina te zien? Dan is waarschijnlijk de verbinding met de omvormer weer verbroken en wordt er automatisch verbinding gemaakt met jouw thuisnetwerk. Je kunt dit voorkomen door het thuisnetwerk te 'vergeten' in uw instellingen.

image

Stap 5 Klik op het tabblad 'Wireless' rechts in de menubalk

Zie je Chinese tekens? Klik dan voor de gewenste taal (Engels of Duits) via de vlaggetjes rechts in de menubalk.

image

Stap 6 Verbinding maken met het thuisnetwerk

Je ziet een lijst met netwerken in de buurt. Klik op je eigen thuisnetwerk. Onderstaand plaatje is een voorbeeld van Zonneplan. Klik ter bevestiging van je thuisnetwerk op 'connect'.

image

Stap 7 Vernieuw de pagina

Wacht even 30 seconden en vernieuw daarna de pagina. Als de verbinding is hersteld, staat er een groen vinkje naast je thuisnetwerk.

Niet gelukt?

Zie je geen groen vinkje? Doorloop dan nogmaals stap 6 en 7. Heb je vragen of werkt iets anders dan verwacht? Neem dan telefonisch of via Whatsapp contact op met ons serviceteam op 088 020 3011 of stuur een e-mail naar service@zonneplan.nl.