Planning van een installatie

Planning van een installatie

We begrijpen dat je niet kunt wachten tot we langskomen! Vind hier het antwoord op al je vragen over de planning en de duur van een installatie of servicebezoek.

Klik op de pijltjes om de gegevens uit te klappen.

Wat is de wachttijd tot installatie?

Na het akkoord op je Zonneplan ontvang je van ons een e-mail. Hierin staat meer informatie over de planning. De datum hangt af van de installatietermijn in jouw regio.

Hoelang duurt de installatie?

Houd rekening met een installatieduur van 1 dagdeel tot maximaal 1 hele dag. Is er meer tijd nodig? Dan laat jouw adviseur dat van te voren aan je weten.

Hoe wordt de installatie uitgevoerd?

Op de dag van installatie bepaalt de monteur samen met jou de locatie van de omvormer. In de meeste gevallen plaatsen we de omvormer op zolder, dichtbij de zonnepanelen. Voldoende ruimte rondom de omvormer is belangrijk zodat de warmte het apparaat goed kan verlaten.

We doen ons best om het kabeltraject netjes en zoveel mogelijk buiten het zicht weg te werken. De monteur bekijkt en bespreekt de mogelijkheden samen met jou op de dag van installatie.

Wil je meer weten over de installatiedag? Bekijk dan onze Checklist Installatie.

Hoe laat komen de monteurs?

Het tijdvak waarin de monteurs langskomen staat in de afspraakbevestiging die je per mail van de planners ontvangt.

Is het tijdvak verstreken en zijn de monteurs nog niet verschenen? Bel dan met onze planners via telefoonnummer 088 020 3091 en dan zorgen wij dat je weet hoe laat de monteurs er zijn.

Het tijdvak is verstreken en de monteurs zijn er nog niet. Wat nu?

Waarschijnlijk loopt een andere afspraak uit. Bel met onze planners via telefoonnummer 088 020 3091 en dan zorgen wij dat je weet hoe laat de monteurs er zijn.

Hoe kan ik de datum van mijn installatie of servicebezoek wijzigen?

De beller is sneller! Voor het wijzigen van je installatiedatum mag je rechtstreeks bellen naar onze planners. Ze zijn bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur op 088 020 3091.

Gaat mijn installatie door bij slechte weersomstandigheden?

Onze installateurs zijn niet van suiker dus onze installaties gaan bijna altijd door. Alleen bij extreme omstandigheden en in het donker gaan we het dak niet op. We houden hier rekening mee en nemen op tijd contact met je op als de situatie onverwacht verandert.