Als de opbrengsten niet zichtbaar zijn, dan is de kans groot dat de verbinding tussen de omvormer en het internet niet actief is. Herstel de verbinding eenvoudig via onderstaande instructies.
Stap 1: Omvormer uitschakelen
Schakel de omvormer uit door middel van de draaiknop aan de onderkant van je omvormer. Wacht vervolgens 1 minuut. In de meeste gevallen vind je in de buurt van je omvormer een werkschakelaar. Dit is een klein kastje met hierop een schakelaar of een draaiknop. Zet deze schakelaar ook uit.
Stap 2: Uitpluggen van de 4G module
Op de plek waar de 4G module in de omvormer gaat, vind je een netwerkstekker. Klik dit lipje los en trek de module voorzichtig uit de omvormer. Trek de module hierbij recht naar beneden.
Stap 3: Wacht 5 minuten
Stap 4: Terugplaatsen witte 4G module
Pak de netwerkstekker van de 4G module vast met het logo naar je toe. Duw de module voorzichtig in de omvormer. Je hoort een klik als hij goed is aangesloten.
Stap 5: Lampjes gaan branden
Start het zonnepanelensysteem weer op. Schakel als eerste de werkschakelaar net onder de omvormer aan. Vervolgens schakel je de omvormer zelf weer in door middel van de draaiknop onderaan de omvormer. Het zonnepanelensysteem start nu opnieuw op. Het lampje van de witte 4G module gaat eerst onregelmatig knipperen. Na 15 minuten knippert het groene lampje stabiel.
Klaar!
Brandt het lampje op de 4G module groen? Dan is de verbinding nu hersteld. De opbrengsten komen na 15 minuten ook weer door in de Zonneplan app.
Zie je na deze 15 minuten nog geen opbrengsten? Klik dan op onderstaande link en doorloop de storingschecker.