Als de opbrengsten niet zichtbaar zijn, dan is de kans groot dat de verbinding tussen de omvormer en het internet niet actief is. Herstel de verbinding eenvoudig via onderstaande instructies.
Stap 1: Omvormer uitschakelen
Schakel de omvormer uit door middel van de draaiknop aan de onderkant van je omvormer. Wacht vervolgens 1 minuut. In de meeste gevallen vind je in de buurt van je omvormer een werkschakelaar. Dit is een klein kastje vlakbij de omvormer met hierop een schakelaar of een draaiknop. Schakel deze schakelaar ook uit.
Stap 2: Losdraaien zwarte 4G module
Op de plek waar de 4G module in de omvormer gaat, vind je een afsluitring (wartel). Draai deze ring los.
Stap 3: Verwijderen data-stick
Trek de module voorzichtig uit de omvormer. Trek de data-stick hierbij recht naar beneden.
Stap 4: Wacht 5 minuten
Stap 5: Terugplaatsen 4G module
Pak de 4G module vast met het logo naar je toe. Zorg ervoor dat de afsluitring met de platte kanten naar de zijkant zit. Duw de module voorzichtig in de omvormer.
Stap 6: Vastdraaien zwarte 4G module
Stap 7: Lampjes gaan branden
Start het zonnepanelensysteem weer op. Schakel als eerste de werkschakelaar net onder de omvormer aan. Vervolgens schakel je de omvormer zelf weer in door middel van de draaiknop onderaan de omvormer. Het zonnepanelensysteem start nu opnieuw op. Het lampje van de 4G module gaat eerst pulsen. Na 15 minuten knippert het groene lampje stabiel.
Klaar!
Knippert het lampje op de zwarte 4G module groen? Dan komen alle opbrengsten door in de online omgeving. De verbinding is nu hersteld. De opbrengsten zouden na deze 15 minuten ook weer door moeten komen in de online omgeving. Zie je na deze 15 minuten nog geen opbrengsten? Klik dan op onderstaande link en doorloop de storingschecker.