Storing melden

Storing melden

Je zonnepaneleninstallatie hoort probleemloos te werken. Soms komt het voor dat iets anders werkt dan verwacht. In veel situaties kun je het probleem of de storing snel en makkelijk zelf oplossen. Zoek in het onderstaande overzicht naar het probleem waar jij tegenaan loopt en volg de bijbehorende instructies op dit op te lossen.Lukt het niet om het probleem zelf op te lossen? Doorloop dan onderstaand storingchecker om de storing bij ons te melden. Je ontvangt binnen 1 werkdag reactie.

Wat gebeurt er?

Klik op de pijltjes om de gegevens uit te klappen.

Ik zie geen opbrengst

Controleer eerst of je omvormer aanstaat. Branden of knipperen de lampjes groen? Dan wekken je zonnepanelen stroom op. Er is waarschijnlijk een probleem in de verbinding tussen jouw omvormer en de monitoring. Controleer je internetverbinding.

De handleiding voor het herstellen van je internetverbinding verschilt per omvormer. Klik op de link naar de handleiding die bij jouw omvormer hoort. Voor de Zonneplan App vragen we je eerst de 4G-stick of de Connect One te resetten.

Reset zwarte 4G moduleReset zwarte 4G moduleReset witte 4G module OneReset witte 4G module OneHandleidingen ZeversolarHandleidingen ZeversolarHandleidingen SolarEdgeHandleidingen SolarEdge
Ik zie geen opbrengst in de app

De beste manier om je opbrengst te volgen is online via een app op je smartphone of tablet. Per omvormer bestaat een eigen inlogomgeving. De inloggegevens ontvang je direct op de dag van je installatie. Om vast te stellen of je omvormer goed werkt, vragen we je eerst de werking van je omvormer te controleren. Doe deze check altijd overdag, want de omvormer staat uit zodra het donker wordt.

🔎 Controle omvormer One Controle omvormer ZeversolarControle omvormer ZeversolarControle omvormer SolarEdgeControle omvormer SolarEdge
Ik zie een errorcode

Per omvormer zijn verschillende errorcodes mogelijk. Klik op het merk van jouw omvormer om de instructies per errorcode te bekijken.

Errorcodes SolarEdge Errorcodes SolarEdge Errorcodes Zeversolar Errorcodes Zeversolar
Ik heb geen toegang tot de online monitoring

Je ontvangt een dag na installatie de inloggegevens per e-mail. Heb je niets ontvangen of ben je je wachtwoord vergeten? Dan verschilt de instructie per omvormer. Ga voor de juiste uitleg naar de veelgestelde vragen pagina van jouw omvormer.

Veel gestelde vragen over de Zonneplan omvormer Veel gestelde vragen over de Zonneplan omvormer Veel gestelde vragen over de SolarEdge omvormerVeel gestelde vragen over de SolarEdge omvormerVeel gestelde vragen over de Zeversolar omvormerVeel gestelde vragen over de Zeversolar omvormer
Mijn omvormer maakt geluid

Het is normaal dat je omvormer (soms een hard) geluid maakt. Bij het opstarten en afsluiten maakt de omvormer meer geluid. Dat gebeurt als de zon opkomt en aan het einde van de dag wanneer de zon ondergaat. De omvormer maakt dan een klikkend geluid. Dit zijn de relais die je hoort schakelen. De omvormer controleert of de panelen voldoende instraling krijgen van de zon om daadwerkelijk energie op te gaan wekken.

Is de omvormer vol in productie of is het warm op de plek van de omvormer? Dan schakelt de ventilator van de omvormer in om de omvormer te koelen. Mogelijk hoor je dit vlakbij de omvormer als een hoge zoemtoon.

Mijn omvormer valt geregeld uit

Dan kan de omvormer de opgewekte energie niet goed kwijt aan het elektriciteitsnet en schakelt uit veiligheid uit.

Storing melden

Lukt het niet om het probleem zelf op te lossen? Doorloop dan onderstaande storingchecker om de storing bij ons te melden. Je ontvangt binnen 1 werkdag reactie.

Open de storingschecker