Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Monitoring

Hoe krijg ik toegang tot mijn online monitoring?

Op de dag van installatie sturen wij een e-mail met inloginstructies naar het bij ons bekende e-mailadres. Vanaf dat moment heb je toegang tot de online monitoring in de Zonneplan App. Blijft de app om jouw e-mailadres vragen en heb je meerdere keren op de link geklikt? Doorbreek deze loop door je e-mail op een ander apparaat te openen dan je nu hebt gedaan (laptop, pc of tablet). Heb je geen link ontvangen of is er iets anders aan de hand? Stuur dan een e-mail met je postcode en huisnummer naar service@zonneplan.nl. Klik op onderstaande linkjes voor meer informatie over downloaden en inloggen.

DownloadenDownloadenInloggenInloggen
Ik zie geen opbrengst in de app

Controleer in de meterkast of de groep van de zonnepanelen correct is ingeschakeld. De schakelaar dient omhoog te staan. Staat de schakelaar niet (helemaal) omhoog? Druk de schakelaar dan eerst helemaal naar beneden tot je de klik hoort/voelt. Druk de schakelaar vervolgens omhoog. Groep van de zonnepanelen ingeschakeld en nog geen opbrengst in de app? Kijk op onze contactpagina of er op dit moment een storing bekend is. Neem contact op met Zonneplan wanneer er geen storing bekend en je nog geen opbrengsten ziet

Kan ik de opbrengst per paneel bekijken?

Het is niet mogelijk de opbrengst per paneel te bekijken. Wanneer je meerdere Zonneplan Evo micro-omvormers hebt kan je in de Zonneplan app wel zien wat het actuele vermogen is per omvormer.

Omvormer

Mijn omvormer valt geregeld uit, wat is er aan de hand?

Dan kan de omvormer de opgewekte energie niet goed kwijt aan het elektriciteitsnet en schakelt uit veiligheid uit. Meer informatie over deze zogeheten piekspanningsproblematiek lees je in dit artikel:

Netspanning te hoogNetspanning te hoog
Hoe voer ik een reset uit?

De Zonneplan Evo micro-omvormer wordt onder de zonnepanelen geplaatst, hierdoor is het uitvoeren van een fysieke reset niet mogelijk. Je kan wel controleren of de Zonneplan Evo micro-omvormer correct stroom kan leveren naar de meterkast. Dit doe je door in de meterkast te controleren of de groep van de zonnepanelen correct is ingeschakeld. De schakelaar dient omhoog te staan. Staat de schakelaar niet (helemaal) omhoog? Druk de schakelaar dan eerst helemaal naar beneden tot je de klik hoort/voelt. Druk de schakelaar vervolgens omhoog.

Waar vind ik meer informatie over mijn omvormer?

Meer informatie over de omvormer kun je vinden in ons kenniscentrum:

→ Ga naar het kenniscentrum

Beschikt de Zonneplan Evo micro-omvormer over een conformiteitscertificaat?

Het conformiteitscertificaat kan je hier vinden:

Conformiteitscertificaat

Werking controleren

Denk je dat de omvormer een storing heeft? Klik dan op onderstaande link en doorloop de storingschecker.

Open de storingschecker