Deze uitleg is voor omvormers van SolarEdge zonder display.
Zie je geen blauw lampje branden op je omvormer? Dan is de omvormer niet verbonden met het internet. Volg onderstaande stappen om zo de internetverbinding via wifi te herstellen.
Stap 1 Download de mySolarEdge app
Download de mySolarEdge app in de Appstore of Google Playstore.
Stap 2 Inloggen
Open de app en druk op Login. Je kunt inloggen met jouw standaard inloggegevens van je SolarEdge monitoringsportaal. Dit is je eigen mailadres als gebruikersnaam en een zelf gekozen wachtwoord.
Stap 3 Kies voor 'Inverter Communication'
Druk op de drie roden strepen om het menu te openen en kies vervolgens voor de optie "Inverter Communication".
Stap 4 QR-code scannen
Aan de zijkant van de omvormer zit een sticker met specificaties. Op deze sticker staat ook een QR-code. Scan deze QR-code met de app. Voor deze handeling vraagt de app toegang tot de camera. Dit verzoek moet je toestaan om de QR-code te kunnen scannen.
Stap 5 Schakelaar omzetten
Aan de onderzijde van uw omvormer vind je een rode schakelaar. Bij een werkende omvormer staat de schakelaar op 1. Druk de schakelaar naar P en laat de schakelaar binnen 5 seconden weer los. Het wifi-signaal van de omvormer wordt nu geactiveerd.
Stap 6 Verbinding maken
In de app verschijnt een pop-up. Kies voor "Verbind". Zorg dat je in de buurt van de omvormer blijft bij het tot stand brengen van de verbinding.
Het verbinden met de omvormer heeft soms even tijd nodig. Mocht de verbinding na enkele minuten nog niet tot stand zijn gekomen, probeer de stappen dan uit te voeren op een andere apparaat, bijvoorbeeld een tablet of smartphone.
Een wifi-teken verschijnt met een groen vinkje, een oranje vraagteken of een rood kuis. In al deze gevallen moet u door naar de volgende stap.
Stap 7 Configureren
Klik onderaan het scherm op "Configureer". De app geeft vervolgens aan: Verwerken. Het scherm voor de wifi-instellingen wordt geopend.
Kies je eigen internetnetwerk en vul het wachtwoord van je netwerk in. Druk op OK bij onderstaande melding.
Als de verbinding succesvol tot stand is gekomen, zie je onderstaande melding. Onder je eigen netwerknaam staat een groen vinkje met de melding 'verbonden'.
Gelukt!
Heb je vragen of werkt iets anders dan verwacht? Bel dan ons serviceteam op 088- 020 3011.