Monitoring
Op de dag van installatie sturen wij een e-mail met inloginstructies naar het bij ons bekende e-mailadres. Vanaf dat moment heb je toegang tot de online monitoring in de Zonneplan App. Blijft de app om jouw e-mailadres vragen en heb je meerdere keren op de link geklikt?
Doorbreek deze loop door je e-mail op een ander apparaat te openen dan je nu hebt gedaan (laptop, pc of tablet). Heb je geen link ontvangen of is er iets anders aan de hand? Stuur dan een e-mail met je postcode en huisnummer naar service@zonneplan.nl.
Klik op onderstaande linkjes voor meer informatie over downloaden en inloggen.
DownloadenInloggenDe werking van je zonnepanelensysteem controleer je snel en eenvoudig. De omvormer heeft geen display, maar de led-lampjes geven de status van de omvormer aan.
Controle omvormer OneIs de module eerder wel online geweest? Dan vragen we je eerst zelf een reset uit te voeren via één van onderstaande handleidingen (kies de handleiding die bij de kleur van jouw module hoort):
Reset zwarte 4G moduleReset witte 4G module OneIs de 4G module sinds de installatie al offline of komt hij na de reset niet online? Stuur dan een e-mail met je Privacy Secure Code (Onder 'Hulp en Ondersteuning' in de Zonneplan App) of postcode en huisnummer naar service@zonneplan.nl.
Omvormer
Dan kan de omvormer de opgewekte energie niet goed kwijt aan het elektriciteitsnet en schakelt uit veiligheid uit. Meer informatie over deze zogeheten piekspanningsproblematiek lees je in dit artikel:
Netspanning te hoogOp onderstaande pagina lees je alles over de lampjes op je omvormer.
Controle omvormer OneOnderstaande handleidingen kun je gebruiken voor een reset van de omvormer en/of voor de 4G module:
Reset zwarte 4G moduleReset witte 4G module OneReset omvormer OneVerbinding controleren
Denk je dat een storing hebt of wil je de internetverbinding controleren? Klik dan op onderstaande link en doorloop de storingschecker.