SolarEdge zonder display - Internetverbinding herstellen (kabel)

SolarEdge zonder display - Internetverbinding herstellen (kabel)

Staat het blauwe lampje op je omvormer uit? Dan is je omvormer niet verbonden met het internet. Volg onderstaande stappen om de internetverbinding te herstellen.

Stap 1 Controleer de internetkabel

image

Vanuit de omvormer loopt een internetkabel naar je modem. Controleer of deze kabel goed in de modem is aangesloten en controleer vervolgens de status van uw omvormer.

Stap 2 Start de modem opnieuw op

Start de modem opnieuw op. Dit doe je door de modem minimaal 1 minuut uit te zetten. Na deze minuut kun je de modem weer inschakelen.

Stap 3 Andere poort gebruiken

image

Je modem heeft vaak meerdere ingangen, zogenoemde poorten. Het is mogelijk dat niet alle poorten (goed) werken. Klik de internetkabel van je omvormer in een andere poort van de modem en controleer vervolgens de status van de omvormer.

Stap 4 (optioneel) Internetkabel op de router

Gebruik je naast de modem ook een router? Sluit dan de internetkabel aan op de router in plaats van op de modem.

Stap 5 Omvormer opnieuw opstarten

image

Om de omvormer opnieuw op te starten zet je de schakelaar onder aan de omvormer op 0. Wacht 10 minuten en zet de schakelaar dan weer op 1.

Controleer nu de status van je omvormer. De internetverbinding is hersteld als het blauwe lampje continu brandt. Let op: het kan even duren voordat de opbrengst weer zichtbaar is in de monitoring. De omvormer heeft een geheugen van ongeveer 3 weken. Alleen de data tot 3 weken terug kan teruggehaald worden.

Niet gelukt?

Heb je vragen of werkt iets anders dan verwacht? Neem dan telefonisch of via Whatsapp contact op met ons serviceteam op 088 020 3011 of stuur een e-mail naar service@zonneplan.nl.