SolarEdge zonder display- Internetverbinding herstellen (wifi)

SolarEdge zonder display- Internetverbinding herstellen (wifi)

Deze uitleg is voor omvormers van SolarEdge zonder display.

image

Zie je geen blauw lampje branden op je omvormer? Dan is de omvormer niet verbonden met het internet. Volg onderstaande stappen om zo de internetverbinding via wifi te herstellen.

Stap 1 Download de mySolarEdge app

Download de mySolarEdge app in de Appstore of Google Playstore.

image

Stap 2 Inloggen

Open de app en druk op Login. Je kunt inloggen met jouw standaard inloggegevens van je SolarEdge monitoringsportaal. Dit is je eigen mailadres als gebruikersnaam en een zelf gekozen wachtwoord.

Stap 3 Kies voor 'Inverter Communication'

Druk op de drie roden strepen om het menu te openen en kies vervolgens voor de optie "Inverter Communication".

image

Stap 4 QR-code scannen

Aan de zijkant van de omvormer zit een sticker met specificaties. Op deze sticker staat ook een QR-code. Scan deze QR-code met de app. Voor deze handeling vraagt de app toegang tot de camera. Dit verzoek moet je toestaan om de QR-code te kunnen scannen.

image

Stap 5 Schakelaar omzetten

Aan de onderzijde van uw omvormer vind je een rode schakelaar. Bij een werkende omvormer staat de schakelaar op 1. Druk de schakelaar naar P en laat de schakelaar binnen 5 seconden weer los. Het wifi-signaal van de omvormer wordt nu geactiveerd.

image

Stap 6 Verbinding maken

In de app verschijnt een pop-up. Kies voor "Verbind". Zorg dat je in de buurt van de omvormer blijft bij het tot stand brengen van de verbinding.

image
Het verbinden met de omvormer heeft soms even tijd nodig. Mocht de verbinding na enkele minuten nog niet tot stand zijn gekomen, probeer de stappen dan uit te voeren op een andere apparaat, bijvoorbeeld een tablet of smartphone.
Een wifi-teken verschijnt met een groen vinkje, een oranje vraagteken of een rood kuis. In al deze gevallen moet u door naar de volgende stap.

Stap 7 Configureren

Klik onderaan het scherm op "Configureer". De app geeft vervolgens aan: Verwerken. Het scherm voor de wifi-instellingen wordt geopend.

image

Kies je eigen internetnetwerk en vul het wachtwoord van je netwerk in. Druk op OK bij onderstaande melding.

image

Als de verbinding succesvol tot stand is gekomen, zie je onderstaande melding. Onder je eigen netwerknaam staat een groen vinkje met de melding 'verbonden'.

image

Let op: het kan even duren voordat de opbrengst weer zichtbaar is in de monitoring. De omvormer heeft een geheugen van ongeveer 3 weken. Alleen de data tot 3 weken terug kan teruggehaald worden.

Niet gelukt?

Reset dan eerst de omvormer en volg vervolgens het stappenplan opnieuw.

—> Reset omvormer

Heb je vragen of werkt iets anders dan verwacht? Neem dan telefonisch of via Whatsapp contact op met ons serviceteam op 088 020 3011 of stuur een e-mail naar service@zonneplan.nl.