Reset Zonneplan Charge AC laadpaal

Reset Zonneplan Charge AC laadpaal

Zie je een rood of geen enkel lampje op de Charge? Dan is er sprake van storing. Los dit zelf eenvoudig op door de Charge te resetten. Hieronder leggen we je stap-voor-stap uit hoe je een reset van de Charge uitvoert.

Branden er lampjes op de Charge?

Is de stekker ingeplugd in de auto?

Stap 1: Uitpluggen van de stekker

Verwijder de stekker uit de auto

image

Stap 2: Wacht 20 seconden

image

Stap 3: Sluit de stekker opnieuw aan

image

Klaar!

Vanaf nu laadt de charge weer op. Nog steeds problemen? Voer dan onderstaande stappen uit.

⚠️
Bij bepaalde type auto’s is het mogelijk om de instellingen van de auto aan te passen naar slim laden. Het is belangrijk dat je deze instellingen uit hebt staan. De instelling van de auto heeft een hogere prioriteit dan de instellingen van de Zonneplan app.

Is de storing niet verholpen? Bel dan naar 088 020 3001

Branden er geen lampjes op de Charge?

Stap 1: Schakelaar in de meterkast uitzetten

Schakel de groep in de meterkast uit waarop de charge is aangesloten. Vaak is er een aparte aardlekautomaat geplaatst. Je moet de schakelaar helemaal naar beneden drukken tot je een duidelijke klik hoort/voelt. Je ziet een groen vlakje bij de schakelaar. De groep is nu uitgeschakeld. Stond de schakelaar niet (helemaal) omhoog? Druk de schakelaar dan alsnog helemaal naar beneden.

image

Stap 2: Wacht 10 minuten

image

Stap 3: Systeem inschakelen

Zet de schakelaar van de aardlekautomaat weer omhoog tot dat je een klik hoort.

image
⚠️
Bij bepaalde type auto’s is het mogelijk om de instellingen van de auto aan te passen naar slim laden. Het is belangrijk dat je deze instellingen uit hebt staan. De instelling van de auto heeft een hogere prioriteit dan de instellingen van de Zonneplan app.

Is de storing niet verholpen? Bel dan naar 088 020 3001