Reset Zonneplan laadpaal

Reset Zonneplan laadpaal

Brandt of knippert er een geel en/of rood lampje op de laadpaal of brandt er geen enkel lampje? Dan is er sprake van storing. Los dit zelf eenvoudig op door de laadpaal te resetten. Hieronder leggen we je stap-voor-stap uit hoe je een reset van de laadpaal uitvoert.

Stap 1: Zit de laadkabel nog in je auto? Koppel deze dan eerst los.

Zit de stekker van de laadpaal nog in de auto? Ontkoppel de kabel dan eerst.

Stap 2: Schakelaar in de meterkast uitzetten

Schakel de groep in de meterkast uit waarop de laadpaal is aangesloten. Vaak is er een aparte aardlekautomaat geplaatst. Je moet de schakelaar helemaal naar beneden drukken tot je een duidelijke klik hoort/voelt. Stond de schakelaar niet (helemaal) omhoog? Druk de schakelaar dan alsnog helemaal naar beneden.

image

Stap 3: Wacht 10 minuten

Wacht tien minuten voordat je verdergaat zodat het systeem volledig kan uitschakelen.

image

Stap 4: Systeem inschakelen

Zet de schakelaar van de aardlekautomaat weer omhoog tot dat je een klik hoort. Binnen 10 minuten zie je ook de werking van de laadpaal terug in de Zonneplan app.

image
⚠️
Bij bepaalde type auto’s is het mogelijk om de instellingen van de auto aan te passen naar slim laden. Het is belangrijk dat je deze instellingen uit hebt staan. De instelling van de auto hebben namelijk voorrang op de instellingen van de Zonneplan app.

Storing niet verholpen?

Is de storing niet verholpen? Stuur dan onderstaande foto's samen met je postcode en huisnummer naar service@zonneplan.nl.

  1. Een foto van het status-lampje op de laadpaal.
  2. Een overzichtsfoto van de groepenkast in de meterkast waarop alle schakelaars zichtbaar zijn (inclusief de schakelaar met de EV-sticker).

Laden wanneer laadpaal offline is

Is je laadpaal offline, maar geeft deze verder geen storing? Dan kun je de laadpaal gewoon gebruiken. Na bovenstaande reset schakelt de laadpaal automatisch over naar ‘plug & charge’-modus. Steek de kabel in je auto en het laden begint direct.

⚠️
❗Let op ❗Het is belangrijk dat je de Zonneplan App in de gaten houdt. Zodra de verbinding is hersteld zal de laadsessie stoppen. De laadsessie dient dan opnieuw gestart te worden vanuit de Zonneplan App