SolarEdge met display - Internetverbinding herstellen (kabel)

SolarEdge met display - Internetverbinding herstellen (kabel)

image

Voorbereiding Lan-status controleren

Bij het wegvallen van de verbinding is het belangrijk te weten wat de LAN-status van de omvormer is. Deze bestaat uit enen en/of nullen.

Een correcte LAN-status bestaat uit alleen maar enen (LAN-status: 11111111). Wanneer dit niet het geval is en de LAN-status ook uit nullen bestaat, kunt u via verschillende stappen proberen de verbinding weer tot stand te brengen. Controleer na elke stap de LAN-status.

LAN-status opvragenLAN-status opvragen

Stap 1 Controleer de internetkabel

image

Vanuit de omvormer loopt een internetkabel naar je modem. Controleer of deze kabel goed in de modem is aangesloten en controleer vervolgens de status van uw omvormer.

Stap 2 Start de modem opnieuw op

Start de modem opnieuw op. Dit doe je door de modem minimaal 1 minuut uit te zetten. Na deze minuut kun je de modem weer inschakelen.

Stap 3 Andere poort gebruiken

image

Je modem heeft vaak meerdere ingangen, zogenoemde poorten. Het is mogelijk dat niet alle poorten (goed) werken. Klik de internetkabel van je omvormer in een andere poort van de modem en controleer vervolgens de status van de omvormer.

Stap 4 (optioneel) Internetkabel op de router

Gebruik je naast de modem ook een router? Sluit dan de internetkabel aan op de router in plaats van op de modem.

Stap 5 Omvormer opnieuw opstarten

image

Om de omvormer opnieuw op te starten zet je de schakelaar onder aan de omvormer op 0. Wacht 10 minuten en zet de schakelaar dan weer op 1.

Controleer nu de status van je omvormer. De internetverbinding is hersteld als je continu blauwe lampjes ziet branden. De opbrengsten van jouw zonnepanelen worden binnen een uur weer zichtbaar in de online monitoring.