De Zonneplan Charge AC laadpaal hoort probleemloos te werken. Soms komt het voor dat het anders werkt dan verwacht. Uit veiligheidsoverwegingen stopt het laden zodra een storing optreedt. In veel situaties kun je het probleem of de storing snel en makkelijk zelf oplossen.
Led indicatoren op de laadpaal
De status van de laadpaal is te zien aan de led indicatoren op de laadpaal. Zie gebruikershandleiding Zonneplan charge voor uitleg van LED indicatoren.
Wordt er in de app een storingsmelding weergegeven of brandt er een rood lampje op de laadpaal? Voer dan een reset uit.
Reset Zonneplan Charge AC laadpaalIs de storing niet verholpen?
- Meld de storing bij Kiki of bel naar: 088 020 3001.
Internetstoring
Mocht er onverhoopt een storing in de communicatie tussen Zonneplan app en laadpaal zijn dan kan dit gevolgen hebben voor het gebruik van de laadpaal.
Mocht het zo zijn dat je jouw auto wil opladen tijdens zo’n storing dan is er een work around. Dit kan je doen door de volgende stappen uit te voeren:
- (optioneel) Als de laadkabel verbonden is, haal deze los.
- Zet de groep van de laadpaal in de meterkast uit. Wacht 10 minuten. Zet de schakelaar in de meterkast weer aan.
- Controleer of de internetverbinding is hersteld. Mocht dit niet zo zijn dan staat de laadpaal nu automatisch in plug & charge mode. Je kan de laadkabel verbinden en de auto zal direct beginnen met laden.