Storing

Storing

De Zonneplan Charge AC laadpaal hoort probleemloos te werken. Soms komt het voor dat het anders werkt dan verwacht. Uit veiligheidsoverwegingen stopt het laden zodra een storing optreedt. In veel situaties kun je het probleem of de storing snel en makkelijk zelf oplossen.

Led indicatoren op de laadpaal

De status van de laadpaal is te zien aan de led indicatoren op de laadpaal. Zie gebruikershandleiding Zonneplan charge voor uitleg van LED indicatoren

Wordt er in de app een storingsmelding weergegeven? Of brandt er een rood lampje op de laadpaal? Voer dan een reset uit.

Reset Zonneplan Charge AC laadpaalReset Zonneplan Charge AC laadpaal

Problemen met laden?

Is een laadsessie niet gelukt? Kijk dan bij vragen na installatie

Internetstoring

Mocht er onverhoopt een een storing in de communicatie tussen Zonneplan app en laadpaal zijn dan kan dit gevolgen hebben voor het gebruik van de laadpaal.

Mocht het zo zijn dat je jouw auto wil opladen tijdens zo’n storing dan is er een work around. Dit kan je doen door de volgende stappen uit te voeren:

  1. (optioneel) Als de laadkabel verbonden is, haal deze los.
  2. Zet de groep van de laadpaal in de meterkast uit. Wacht 10 minuten. Zet de schakelaar in de meterkast weer aan.
  3. Controleer of de internetverbinding is hersteld. Mocht dit niet zo zijn dan staat de laadpaal nu automatisch in plug & charge mode. Je kan de laadkabel verbinden en de auto zal direct beginnen met laden.
⚠️
❗Let op ❗Het is belangrijk dat je de Zonneplan App in de gaten houdt. Zodra de verbinding is hersteld zal de laadsessie stoppen. De laadsessie dient dan opnieuw gestart te worden vanuit de Zonneplan App

Is de storing niet verholpen?

  • Bel naar: 088 020 3001