Vragen over de app

Vragen over de app

Klik op de pijltjes om de antwoorden te zien

Kan ik bijhouden hoeveel stroom ik heb geladen en tegen welk tarief dit is geweest?

In de Zonneplan app wordt getoond hoeveel kWh je per sessie hebt geladen. Wanneer je ook gebruik maakt van Zonneplan Energie kan je direct zien of dit op een slim moment is geweest.

Kan je in de app instellen dat de auto alleen geladen wordt op goedkope momenten of met groene stroom uit de zonnepanelen?

Je kan zelf via de Zonneplan App instellen op welke uren je wil laden. Wanneer je dit combineert met Zonneplan Energie van Zonneplan kan je direct de slimme momenten kiezen.

Hoe kan ik gepland laden via de Zonneplan App?

Gepland laden via de Zonneplan app werkt voor gebruikers met Zonneplan Energie anders dan voor gebruikers zonder Zonneplan Energie.

Gebruikers met Zonneplan Energie

  • Selecteer de instelling “start met app” in de Zonneplan app bij instellingen.
  • Druk op de “gepland laden” knop en selecteer het uur of uren waarop geladen moet worden.
  • Zorg dat de laadkabel aangesloten is op het geplande tijdstip.
  • De laadpaal stopt automatisch met het laden als het geplande tijdslot is afgelopen of eerder als de accu vol is.

Gebruikers zonder Zonneplan Energie

  • Druk op de “gepland laden” knop en selecteer het starttijdstip waarop laden moet starten.
  • Zorg dat de laadkabel aangesloten is op het geplande tijdstip.
  • De laadpaal stopt automatisch met het laden als de accu vol is.
Krijg ik een melding wanneer de auto niet is aangesloten?

De Zonneplan Charge kan alleen opladen als de auto daadwerkelijk is aangesloten via de kabel. In de app zie je de melding ‘sluit een auto aan’ staan wanneer je auto niet is aangesloten tijdens een ingepland laad moment.

Ik zie geen data van de Zonneplan Charge AC in app

De Zonneplan Charge werkt via een dual 4G. Er zit een geïntrigeerde 4G module in de Zonneplan Charge en een Zonneplan Connect in de slimme meter.

Komt er geen data door? Controleer dan eerst welke lampjes er op de Zonneplan Charge branden en voer een reset uit. Mocht dit niet werken? Neem dan contact op met Zonneplan via 088 020 3001

Reset Zonneplan Charge AC laadpaalReset Zonneplan Charge AC laadpaal
Mijn mailadres wordt niet herkend in de Zonneplan app.

Het is belangrijk dat het mailadres wat je gebruikt om in te loggen overeenkomt met het mailadres waarop je mail van Zonneplan ontvangt. Zodra je hiermee bent ingelogd kan je via de app ook andere gezinsleden toevoegen.

Gebruik je het juiste mailadres maar wordt deze nog steeds nier herkend? neem dan contact op met 088 020 3001

Ik ben ingelogd in de Zonneplan App maar zie geen gegevens.

Na de installatie kan het het even duren voordat de gegevens zichtbaar zijn. Zijn de gegevens de volgende dag nog niet zichtbaar? Neem dan contact op met Zonneplan via 088 020 3001

App instellingen.

In de Zonneplan app kan je verschillende functionaliteiten voor de laadpaal aanpassen. Hoe je dat doet kan je vinden in de gebruikershandeling.

Gebruikershandleiding Zonneplan Charge ACGebruikershandleiding Zonneplan Charge AC

Start mode

Er zijn twee mogelijke instellingen om de Charge te laten starten met laden.

Starten met kabel > Het laden start direct nadat je auto met de stekker is aangesloten op de laadpaal.

Start met de app > Het laden start je handmatig of via een schema in de app. Hiermee voorkom je het laden op dure momenten.

Verbruik Wh/km

Er wordt weergegeven hoeveel kilometer er is bijgeladen. Dit verschilt natuurlijk per EV. Bij deze instelling kan je Wh/km naar jouw eigen EV aanpassen. Het gemiddelde verbruik is te vinden in het dashboard van je auto of op ev-database.nl Een algemeen gemiddelde is 198 Wh/km

Ik heb een nieuwe telefoon.

Je kan met je mailadres tegelijk inloggen op meerdere apparaten. Wanneer je een nieuwe telefoon hebt of je huidige bent kwijt geraakt kan je gewoon de app downloaden op een andere telefoon en inloggen met je mailadres.